۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲

بهرامي خبرداد:

بيمه شدگان روستايي پنج درصد از هزينه خدمات درماني را در بيمارستانهاي مشهد مي پردازند

بيمه شدگان روستايي پنج درصد از هزينه خدمات درماني را در بيمارستانهاي مشهد مي پردازند

مشهد – خبرگزاري مهر: رئيس مرکز آموزشي پژوهشي درماني امام رضا(ع) مشهد گفت: بیماران داراي دفترچه بيمه روستايي پنج درصد هزينه خدمات را پرداخت مي کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بهرامي عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بیماران داراي دفترچه بيمه  روستايي و ساير افرادي که از طريق نظام ارجاع به بيمارستان، مراجعه مي کنند، تنها 5 درصد هزينه خدمات را پرداخت مي کنند

وي گفت: بر اساس این برنامه، بیماران بستری و تحت نظر در بخشها و اورژانس داراي بيمه ی پایه سلامت شامل بيمه سلامت ايرانيان،سازمان تامين اجتماعي،کميته امداد امام (ره) و سازمان تامين خدمات درمان نيروهاي مسلح اين مرکز  تنها 10 درصد از هزینه های بیمارستانی را پرداخت خواهند کرد.

با بیان اینکه، پیش از اجرای این برنامه بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند در صورت افزایش سقف تعهدات بیمه و یا خارج از تعهدات باید هزینه های خدمات درمان را خود پرداخت می کردند، تصریح کرد: در برنامه تحول نظام سلامت دیگر مردم دغدغه پرداخت های اضافی را نخواهند داشت و از نیمه اردیبهشت، هر بیماری که از بیمارستان امام رضا (ع) ترخیص می شود تنها 10 درصد را پرداخت می کند و مابقی هزینه ها را سازمانهای بیمه گر و دولت متقبل خواهند شد.

وی بيان كرد: بیماران داراي دفترچه بيمه  روستايي و ساير افرادي که از طريق نظام ارجاع به بيمارستان، مراجعه مي کنند، تنها 5 درصد هزينه خدمات را پرداخت مي کنند.البته برگه ارجاع ارائه شده توسط بيمار بايد توسط پزشک خانواده و قبل از مراجعه به مرکز درماني جهت بستري تکميل شده باشد.

مدیرعامل بیمارستان امام رضا (ع) گفت: خدمات تشخيصي درماني ضروري خارج از پوشش بيمه پايه به جز موارد هزينه ی جراحي ها و اقدامات تشخيصي و اقدامات درماني زيبايي،هزينه اقامت در اتاق يک تخته ( اتاق ايزوله يک تخته محسوب نمي شود و مشمول برنامه مي باشد )،هزينه اقامت در اتاق خصوصي (VIP)،هزينه خدمات ناشي از ضرب و جرح ، مشمول اين برنامه است.

وي با تاكيد بر اينكه در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت تمامی ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران در بیمارستان فراهم و دیگر بیماران برای تهیه آن به خارج از بیمارستان هدایت نمی شوند افزود: در صورت خرید ملزومات خاص توسط بیمار با ارائه فاکتور هزینه خرید به بیمار پرداخت می شود.

بهرامی در خصوص طرح رایگان زایمان طبیعی گفت: در راستای ترویج زایمان طبیعی و ایمن، مادران بارداری که زایمان طبیعی را در بیمارستان داشته باشند، هزینه ای پرداخت نخواهند کرد و بستری و زایمان به صورت رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ به منظور حسن اجرای این برنامه، تیم های نظارتی در بیمارستان تشکیل شده و از تمامی بخش ها بازدید می کنند .

بهرامي افزود: همچنین تمام قوانین طرح تحول نظام سلامت بصورت پوستر طراحی و در  بخش ها و واحد ها نصب شده است تا کارکنان و مراجعین با جزئیات این طرح آشنا شوند.

برنامه تحول نظام سلامت از نيمه ارديبهشت ماه با هدف کاهش ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستانهاي وابسته به دانشگاهها، برنامه ترويج زايمان طبيعي، ارتقاي کيفيت هتلينگ در بيمارستانهاي دانشگاهي، حضور پزشکان متخصص مقيم در بيمارستانهاي دانشگاهي، حمايت از ماندگاري پزشکان در مناطق محروم ، حفاظت مالي از بيماران صعب العلاج و ارتقاي کيفيت خدمات ويزيت در بيمارستانها در سراسر کشور آغاز شد.

در مشهد در مرحله نخست اين برنامه دو بسته حمايتي شامل کاهش ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستانهاي وابسته به دانشگاهها و برنامه ترويج زايمان طبيعي به اجرا در آمد.

همچنين از اول خرداد ماه  مرحله دوم اين برنامه شامل سه بسته حمايتي ديگر، حضور پزشکان متخصص مقيم در بيمارستانهاي دانشگاهي، حمايت از ماندگاري پزشکان در مناطق محروم و ارتقاي کيفيت خدمات ويزيت در بيمارستانهاي دانشگاهي وارد مرحله اجرايي شد.

 همزمان با آغاز برنامه تحول نظام سلامت در بيمارستانهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد، اين طرح در مرکز آموزشي پژوهشي درماني امام رضا(ع) نيز  اجرا شد و روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) اعلام كرد؛ آماده دریافت هر گونه پیشنهاد و انتقاد در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح می باشد.

کد خبر 2298997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha